Kalba gyventojai

D. Zvonkus: apie Klaipėdą, kūrybiškumą ir „kartų konfliktą“

Deivydas Zvonkus, teigia, jog muzika tai universali kalba, kurią supranta visi pasaulio žmonės (jp.lt portalo nuotrauka)

Bene vieno garsiausių klaipėdiečių, kompozitoriaus, dainų autoriaus ir muzikos prodiuserio Deivydo Zvonkaus sukurtų dainų tekstų eilutes yra girdėjęs kiekvienas lietuvis. Su „Kalba Klaipėda“ skaitytojais D. Zvonkus dalinasi Blitz atsakymais, kurias Klaipėdos vietas labiausiai mėgsta ir ką jo gyvenime reiškia muzika.

Gimėte, užaugote ir kurį laiką gyvenote Klaipėdoje. Kokius prisiminimus Jums sukelia šis miestas?

Klaipėda – laisvės ir gryno oro miestas. Tam pasmerkti, ko gero, visi pasaulio uostamiesčiai.

Kuri Klaipėdos vieta yra Jūsų mylimiausia?

Centras – Lietuvininkų aikštė, Šaulių bei Daukanto gatvės.

Esate dainų autorius ir kompozitorius. Tam reikia daug kūrybiškumo. Per kiek laiko trumpiausiai ir ilgiausiai esate sukūręs dainą?

Nuo proceso trukmės retai kada priklauso rezultatas. Būna kad sėdi, sėdi kelis mėnesius ir po to vis tiek lieki nepatenkintas. Istorijos apie dainas, per 15 ar 20 minučių sukurtus kūrinius, yra kiek klaidinančios, nes neapima mums neišmatuojamo pasąmonės darbo.

Iš kur semiatės kūrybingumo? Galbūt turite patarimų, kaip ugdyti ir puoselėti savo kūrybiškumą?

Kūrybiškumas būna įgimtas. Jį paskatinti gali nuolatinė savišvieta, domėjimasis naujovėmis, eksperimentai.

Jūsų politinės tematikos dainos susilaukia ypatingai didelio žmonių ir žiniasklaidos susidomėjimo. Kas Jus paskatino imtis tokių temų?

Nuo vaikystės mane traukė humoro žanras. Epizodiškai pasirodanti mano ir Stano politinė satyra – puiki neįpareigojanti erdvė tam realizuoti.

Kas Jums yra muzika?

Muzika – universali kalba, suprantama visiems pasaulio žmonėms.

Kaip manote, kaip bėgant laikui keičiasi lietuvių muzikos skonis?

Skonis keičiasi, keičiantis kartoms. Taip buvo visada. Geografinė padėtis taip pat lemia kultūrinės edukacijos kontekstą. Natūralu, kad kinų liaudies dainos korėjiečiams bus lengviau suprantamos, negu brazilams.

Kaip vertinate jaunų atlikėjų pareiškimus, jog vyresni turėtų užleisti sceną jauniems?

Tai grynai viešųjų ryšių akcijos. Bandoma provokuoti kažkokį “kartų konfliktą”. Jeigu kuri kažką savito ir turi savo gerbėjų būrį – amžius visiškai nesvarbu.