Naudinga žinoti Šiandien rajone

Užteks, kad tavo būsto klausimus spręstų kaimynai!

Prakiuro daugiabučio stogas, sugedo liftas, o gal laikas atnaujinti laiptinę? Atlikti šiuos darbus galima tik pritarus gyventojų daugumai, tačiau neretai tam koją kiša gyventojų pasyvumas ir nenoras dalyvauti susirinkimuose. Tačiau išeitis yra – savo balsą dėl namo reikalų galima pareikšti net nedalyvaujant susirinkimuose, o nuomonę išreikšti per „eBŪSTĄ“.

Daugiabučių namų priežiūros specialistai pastebi, kad viena didžiausių problemų tvarkant bendrąsias namo sistemas – būtinas gyventojų daugumos pritarimas darbams atlikti. Net jei daugiabučio bendrasavininkai, diskutuodami tarpusavyje ar su pastato valdytoju ir pritaria darbų organizavimo būtinybei, dažnu atveju kaimynų pasyvumas ir nenoras dalyvauti susirinkimuose nulemia nepradedamus, nors ir itin reikalingus darbus.

Dar vienas faktorius, atidedantis būtinus darbus – dalis būstų savininkų gyvena ne Lietuvoje, tad savo butus nuomoja, o nuomininkai neturi juridinės galios priimti atitinkamus sprendimus. Taigi, viskas įsisuka į užburtą ratą – dalis gyventojų nori permainų, tačiau negali jų įgyvendinti dėl trūkstamo buto savininko balso.

„Gaila iniciatyvių gyventojų, kurie nori gyventi gražiai, šiltai bei taupiai. Dažniausiai daugiabutyje yra keletas iniciatyvių gyventojų, kurie rūpinasi viso namo reikalais. Jie tariasi su mumis ir kaimynais, ieško būdų, kaip atnaujinti pasenusias pastato konstrukcijas, inžinerines sistemas, tačiau kai ateina laikas priimti sprendimus, visos jų pastangos atsimuša tarsi į sieną, nes tiesiog tampa neįmanoma surinkti gyventojų kvorumo ir priimti atitinkamus sprendimus“, – sako daugiabučius namus administruojančios bendrovės „Mano Būstas“ direktorius Mindaugas Genys.

Anot jo, daugiabučių gyventojai vangiai dalyvauja susirinkimuose, todėl parašų rinkimas ant lapų jų metu ar vaikštant po butus nebėra tinkamas sprendimas technologijų revoliucijos amžiuje. Pastaraisiais metais vis daugiau šios įmonių grupės klientų vietoj „gyvo“ dalyvavimo susirinkimuose renkasi daug paprastesnę alternatyvą – atsisiunčia mobiliąją programėlę „eBŪSTAS“, kurioje, be kitų patogių funkcijų, jau dabar galima dalyvauti apklausose. Toks gyventojų apklausos metodas pirmiausia naudingas patiems namo bendrasavininkams, nes visus sprendimus jie gali priimti nekeldami kojos iš namų, biuro, ar net būdami kitame pasaulio krašte. Vienintelė sąlyga – interneto ryšys.

„Pasitaiko ir tokių atvejų, kai sprendimus dėl namo tvarkymo priima tik tie, kas dalyvauja susirinkimuose, o tie, kurie į juos nevaikšto, vėliau turi sutikti su tuo, ką nusprendė kaimynai. Deja, ne visada vienos dalies gyventojų priimti sprendimai, kitų yra įvertinami teigiamai. Todėl jau dabar savo klientams, kurie nemėgsta ar negali vaikščioti į susirinkimus, per išmaniąją programėlę siūlome apklausų modulį. Tai įrankis apklausti namo ar bendrijos gyventojus ir gauti iš jų grįžtamąjį ryšį”, – pasakoja M. Genys.

Nors galimybė reikšti nuomonę ar balsuoti dėl darbų daugiabutyje yra neabejotina ateitis, tačiau tai nereiškia, kad išnyks popieriniai protokolai, o namo administratorius nebeorganizuos susirinkimų. Išmanioji programėlė tik papildo apklausų ir balsavimų galimybių arsenalą.

„Dalis žmonių šiandien apsiperka internetu, tačiau dauguma vis dar eina į parduotuves. Kiti apmoka sąskaitas internetu, o dar kiti neša sąskaitas į atsiskaitymo vietas. Todėl ir elektroninės apklausos bei balsavimai kol kas yra ne kas kita, kaip tik patogi alternatyva daugiabučių gyventojams, taupantiems savo laiką. Puikiai suprantame, kad ne visi turi išmaniuosius įrenginius, bet tikime, kad ateityje išmaniųjų programėlių dėka spręsti daugiabučio namo priežiūros klausimus taps dar paprasčiau ir efektyviau“, – neabejoja M. Genys.

„Mano Būstas“ interneto platforma ir mobilioji aplikacija „eBŪSTAS“ vis labiau populiarėja tarp įmonės klientų. Jau dabar ji turi daugiau nei 75 tūkst. vartotojų, kurie bent kartą per mėnesį naudojasi programėlės teikiamomis galimybėmis.