Šiandien rajone

Pirmosios nuotolinio mokymo(si) dienos Klaipėdoje: kaip vertina profesionalai

Eriko Ovčarenko nuotr.

Pirmadienį Lietuvoje oficialiai prasidėjo nuotolinio mokymo(si) pamokos, kurias nutarta organizuoti dėl Lietuvoje paskelbto karantino ir sudėtingos situacijos dėl koronaviruso. Mokymo procesui mokyklos turėjo pasiruošti vos dvi savaitės. Vakar „Kalba Klaipėda“ trumpai pakalbino Klaipėdos Vitės progimnazijos direktorę Renatą Venckienę ir pasiteiravo apie jau įvykusias pirmąsias pamokas.

 Sumaišties nėra

Kaip pasakoja 730 mokinių ir 61 mokytoją turinčios mokyklos direktorė, pirmosios nuotolinio mokymo dienos praėjo gana gerai, jomis liko patenkinti ir čia dėstantys mokytojai.

„Žinoma, šiek tiek nerimo įnešė visoje Lietuvoje strigusios mokymosi platformos (mano dienynas, edukos klasė, tamo dienynas), tačiau to tikrai buvo galima tikėtis. Manau, kad greitu metu viskas susitvarkys ir problemų dėl to nebekils“, – sako R.Venckienė.

Šiuo metu vaikams yra vedamos dviejų rūšių pamokos: sinchroninės (tiesioginio susitikimo vaizdo konferenciniame pokalbyje) ar asinchroninės (mokytojui skiriant užduotis, kurias mokiniai turi atlikti savarankiškai) būdu.

Pasak mokyklos direktorės, šių pamokų skaičius pasiskirsto po lygiai. Su pradinukų mokytojais yra susitarta, jog jiems pamokos vaizdo konferencijos metu bus vedamos ne daugiau tris kartus per dieną, o aš tai vyresniesiems tokių pamokų gali būti ir daugiau, nes juos moko skirtingų dalykų mokytojai.

Reikia atkreipti dėmesį, jog pamokų, kuriose vaikai atlieka užduotis, metu mokytojai visada, be išimčių, yra pasiekiami, jog bet kada ir bet kuriam mokiniui suteiktų konsultaciją. Vaikai atitinkamoje platformoje gali rašyti klausimus, o mokytojas į juos atsako.

Kadangi siekiama mokymo procesą išlaikyti kuo panašesnį į buvusį mokykloje, daugelis vaikų lankomų būrelių tęsia savo veiklą nuotolinių būdu. Mokytojai nuotoliniu būdu skiria užduotis, rengia piešinių konkursus ar net dalinasi pačių sukurtais vaizdo įrašais, kuriuose rodo įvairiausius sporto pratimus.

Kompiuterių klausimas

Priėmus sprendimą mokymą perkelti į internetinę erdvę visuomenėje kilo klausimų banga, kas pasirūpins ir užtikrins, jog visiems moksleiviams šis mokymosi būdas būtu lengvai prieinamas ir jie tam turėtų reikalingas priemones – kompiuterius.

R.Venckienė pasakoja, jog remiantis įvairių apklausų duomenimis, Klaipėdoje didelio išmaniųjų įrenginių stygiaus nėra, daugelis čia gyvenančių vaikų kompiuterius ar telefonus turi.

„Klaipėdos Vitės progimnazijoje kompiuterių neturėjo tik apie 3-4 proc. visų mokinių. Tik Lietuvoje paskelbus apie mokymosi iš namų pradžią rengėme apklausus, bandėme išsiaiškinti, kokia kompiuterių situacija yra mūsų mokykloje. Daliai pagelbėjome skolindami mokyklos kompiuterius, taip pat organizavome akciją ir kreipiamės į žmones, kurie galėtų padovanoti ar paskolinti kompiuterį šeimai, kuri jį įsigyti tikrai neturi galimybės“, – atskleidžia mokyklos direktorė.

Visgi, Klaipėdoje atsirado nemažai pasirengusių padėti, kas anot direktorės, labai džiugina.

Moteris ir toliau tikisi didelio įsitraukimo ir pagalbos iš tėvų. Vaikams reikia jų palaikymo, o patiems mažiausiems ir pagalbos prisijungti prie dalies platformų. Taip pat tėvai turėtų prisidėti ir prie tinkamos mokymuisi atmosferos kūrimo ne tik namų aplinkoje, bet ir vykstant pamokoms vaizdo konferencijų būdu. Būtent tėvai turėtų stengtis pamokyti, paaiškinti savo vaikams, kaip tinkamai elgtis tokių pamokų metu, jog mokymo kokybė kuo mažiau nukentėtų.