Kalba ekspertai Naudinga žinoti

Kokie dažniausi dviratininkų taisyklių pažeidimai Klaipėdoje?

Vasarą pajūris tampa poilsiautojų traukos centru ne tik dėl greta tyvuliuojančios jūros, bet ir ramių pušynų takų. Vieni jais pasimėgauti leidžiasi pėsčiomis, kiti – dviračiais. Paskutiniaisiais metais pajūryje ypač padaugėjo dviratininkų, todėl „Kalba Klaipėda“ nusprendė pasidomėti, kaip keičiasi dviratininkų kultūra ir kokie yra dažniausi jų padaromi kelių eismo taisyklių pažeidimai.

Didžiausia problema – girti vairuotojai ir eismo ženklų nepaisymas

Kelių policijos tarnybos Veiklos organizavimo ir prevencijos poskyrio vyresniojo specialisto Aurelijaus Jankausko teigimu, žvelgiant į statistinius duomenis, galima teigti, jog situacija su dviračių vairuotojais yra labiau girtina, nei bloga.  Klaipėdos miete įvykių, kuriuose būtų žuvę, ar sunkiai sužeisti dviratininkai – nėra. Nuo šių metų pradžios iki dabar – užfiksuota 150 kelių eismo taisyklių pažeidimų, o didžioji jų dalis – dėl neblaivių dviračių vairuotojų. Eismo įvykių, kuriuose dalyvavo dviračių vairuotojai registruota tik 19 atvejų, iš jų 10 įvykių, kuriuose dviračių vairuotojai sužeisti.

Palangoje, lyginant su Klaipėda, situacija šiek tiek prastesnė. Šiame mieste nuo šių metų pradžios iki dabar yra užfiksuoti 506 kelių eismo taisyklių pažeidimai. Daugiausia jų susiję su kelio ženklų reikalavimų nevykdymu, nes daugelis dviratininkų ignoruoja Palangoje naujai įvestą draudimą važiuoti J. Basanavičiaus gatve, taip siekiant sustiprinti pėsčiųjų saugumą. Eismo įvykių, kuriuose dalyvavo dviračių vairuotojai, kaip ir Klaipėdoje užregistruota 19 atvejų, iš jų 6 įvykiai, kuriuose sužeisti dviračių vairuotojai.

Pagrindinės priežastys dėl kylančių eismo įvykių su dviračių (elektrinių dviračių (paspirtukų)) vairuotojais yra ta, kad vairuotojai vis dar kerta važiuojamąją kelio dalį važiuodami pėsčiųjų perėja, kai tai yra draudžiama.  Dar viena priežastis – važiuojamosios kelio dalies kirtimas nesumažinus greičio ir neįsitikinus, kad važiuoti saugu ir nebus trukdoma kitiems eismo dalyviams.

Džiaugiasi augančia dviratininkų atsakomybe

Nors pažeidžiančių kelių eismo taisykles dviratininkų ir išlieka, tačiau kaip teigia policijos atstovas, jų mentalitetas ir eismo kultūra keičiasi. Visgi, Aurelijus Jankauskas svarsto, jog patobulinus ir integravus inžineriniu požiūriu saugesnius dviračių takus miesto centrinėse gatvėse, dviračių vairuotojų ir kitų eismo dalyvių saugumas būtų dar geriau užtikrintas. Tikėtina, jog tada dviračių entuziastų pilietiškumas dar labiau išaugtų.

Nors daugumai atrodo, jog policijos pareigūnai tik ir stengiasi sudrausminti nusižengusius dviračių vairuotojus, pritaikant administracinę atsakomybę, tačiau, tai yra viena iš veiklų, padedanti užtikrinti ne tik dviratininkų, bet ir kitų eismo dalyvių saugumą. Dar vienas būdas, kuris sulaukiantis mažiausio gyventojų susidomėjimo, policija kelių savininkams (t.y. savivaldybių administracijoms) nuolatos siūlo įvairius projektinius sprendinius eismo organizavimo srityje, kur būtų koreguojama saugesnė eismo tvarka ar integruojami saugų dviračių takai ar važiuojamųjų kelio dalių susikirtimai su takais.