Renginiai

Klaipėdoje – masinė mados fiesta su 40 renginių

„Fashion week“ Klaipėdoje vyksta jau 8-ąjį kartą

Jau nuo šiandien, visai savaitei Klaipėda tampa Lietuvos mados sostine. Pajūryje prasideda tradicija tapusi ir būrį smalsuolių pritraukianti mados savaitė „Fashion week Klaipėda‘19“, šiais metais nustebinsianti net 40-čia renginių. Plačiau apie tai, kas nustebins bei TOP  renginius, kurių šiais metais negalima praleisti sutiko papasakoti „Fashion week Klaipėda“ organizatorius Liudas Andrikis ir idėjos sumanytoja, projekto vadovė bei prodiuserė Jurga Sutkutė.

Kelintą kartą Klaipėdoje vyksta Mados savaitė? Kaip kilo mintis ją rengti?

Šis festivalis Klaipėdoje vyksta jau 8-tus metus. Pirmuosius šešis metus jis vadinosi IKRA mada, tačiau po kurio laiko mes pajautėme, jog ne tik mes subrendome, bet ir visas festivalis išaugo iki savaitės trukmės renginių ciklo, todėl jį ir pavadinome „Fashion week Klaipėda“.

Per 7 metus mes tapome tais, kurie į madą siekia pažvelgti įvairiais rakursais: paskaitų, įvairias dirbtuvių, madų demonstravimų metu. Taip pat, bėgant laikui, mūsų idėjomis patikėjo ir kiti, taigi sulaukėme ir įvairių partnerių, Klaipėdos verslininkų, mados entuziastų pagalbos. Didelis postūmis sutelkti visas jėgas šiai iniciatyvai buvo 2017 metai, kai Klaipėda tapo Lietuvos kultūros sostine.

Manome, jog Klaipėda yra unikalus vakarietiškas didmiestis, kuriame tikrai gali gyvuoti aukšto lygio mados savaitė. Visgi, tikimės, jog mes kažkada išaugsime į tikruosius standartus atitinkančią mados savaitę, tokią, kuri vyksta Paryžiuje, Milane ar Niujorke.

Jurga Sutkutė ir Liudas Andrikis

Ar bėgant metams keičiasi šio renginio konceptas?

Kadangi gyvename prie jūros, pradžioje norėjome būti vieta, sutelkianti ir atspindinti Baltijos šalių mados gyvenimą. Į „Mados savaitę“ kviečiame atvykti estus, latvius, švedus, danus ir norvegus. Jau nuo pirmųjų metų esame tarptautinis festivalis, ne tik apjungiantis Baltijos šalis, bet ir toliau esančias, kaip Vokietija ar Ukraina. Kiekvienais metais čia atvyksta labai įvairių svečių. O šių metų Mados savaitę vainikuos šou, kuriame pasirodys 4 komandos iš Latvijos, 1 iš Estijos ir likusios 8 bus gana jaunos, bet jau spėjusios pelnyti pripažinimą komandos iš Lietuvos. Viena tokių – Diana Paukštytė, prekinis ženklas Zefyras bei kiti. Verta paminėti estų pasirodymą, kurį reiks stebėti per 3D akinius.

Manome, jog mes esame tam tikra platforma naujiems kūrėjams, dizaineriams. Fashion week jiems suteikia galimybę parodyti save, parodyti savo veidą ir savo kūrinius. Taip pat tai jiems puiki ir nemokama praktinė pamoka, kur jie gali pajusti, kaip iš tiesų veikia mados industrija.

Kiekvienais metais pagrindinis madų šou vyksta skirtingose, kartais labai netikėtose lokacijose. Šiais metais visus nustebinsime pakviesdami į bendradarbystės biuro erdvę. Tokiu sprendimu norime madą parodyti ne kaip kokį renginį, o tai, jog madų kolekcijos ateina į mūsų kasdienybę.

Kaip klaipėdiečiai priima Mados savaitės renginius? Ar susidomėjusiųjų skaičius didėja?

Susidomėjimas auga. Taip pat pastebime, jog keičiasi ir žmonių suvokimas. Pirmaisiais metais netrūko žmonių, kurie po madų pristatymo užduodavo klausimą, kur tokią aprangą reikia dėvėti. O štai praėjus kelioms mados savaitėms jie pradėjo suvokti, jog tai, ką matome ant scenos ir tai, ką dėvime gatvėje, skiriasi. Jie supranta, jog daug dalykų yra šou dalis.

Kokia yra Mados savaitės auditorija?

Ateina labai įvairūs žmonės: ir didžiuliai stileivos ir eiliniai žmonės. Tačiau, galbūt mados savaitė ir yra ta proga bei vieta, kurioje tu gali išreikšti save, parodyti savo išskirtinumą, charakterį, pabūti kitoks, nei visi kiti. Būtent čia jie gali sutikti ir kitų, savitai save išreiškiančių žmonių.

Šių metų mados savaitės tema – LŪŽIS. Kodėl pasirinkote šią temą ir kaip ji atsiskleis Mados savaitės’19 metu?

Daugelis gali pastebėti, jog vis garsiau ir vis daugiau žmonių kalba apie lūžį mados industrijoje. Galime vardinti ir paprasčiausius aspektus: užsidaro labai daug parduotuvių, įvairūs mados namai bankrutuoja, visi persikelia į internetą, kalba apie tvarią madą.

Mes didžiuojamės, jog mes į tvarios mados traukinį įšokome labai anksti, kai pasaulyje tai buvo tik užuomazgos. Mes seniai kalbame apie žmonių sąmoningumą ir jį labai skatiname. Svajojame, jog žmonės neplauktų pasroviui  greitosios mados, kuomet kone kiekvieną dieną perki po naują drabužį ir jį dėvi 1 ar 2 kartus. Mes priešinamės tam ir skatiname tvarų požiūrį į madą, kuomet tu perki tik kokybiškus, bet ilgai  tarnaujančius drabužius. Tu suvoki, jog pasiduodamas šios mados industrijos pusei, tu pateisini gamtos taršą, vaikų darbą besivystančiose šalyse ir panašiai.

LŪŽIS atsiskleis dizainerių kolekcijose, ant podiumo, įvairiose dirbtuvėse ir kituose renginiuose.

Mados savaitės metu yra organizuojama tikrai daug renginių. TOP 5 kuriuos, jūsų nuomone, būtų nevalia praleisti?

Pirmiausia, manau nevalia praleisti Mados savaitės festivalio atidarymo vakarėlio.

Be abejonės, tai, kas dabar visiems mados entuziastams labai aktualu – atsakymas, kaip tapti sėkmingu mados versle. Rytoj, šeštadienį būtent šia tema bus surengti praktiniai mokymai.

Mes ir patys labai laukiame spalio 10-os dienos, nes tada Herkaus Galerijoje vyks Pop-up dizaino mugė.

Spalio 11-ąją – „Mados forumas“

Ir  spalio 12-ą dieną visą Mados savaitę vainikuos nuostabus ir amą atimantis Fashion show.

Mados savaitės renginių kalendorius