Šiandien rajone

Karantinas Klaipėdos viešajame transporte: ko prašoma keleivių?

Lietuvoje prasideda antroji karantino savaitė, o naujų koronaviruso užsikrėtimo atvejų šalyje vis daugėja. „Kalba Klaipėda“ nusprendė pasidomėti, kuo, šiuo papildomų darbų reikalaujančiu laikotarpiu, gyvena Klaipėdos viešasis transportas ir jo atstovai.

VšĮ „Klaipėdos keleivinis transportas“ vadovo Andriaus Samuilovo teigimu, nors dar iki vasario pabaigos autobusų valymas ir dezinfekcija vyko įprastu režimu, paskutinėmis žiemos dienomis dezinfekcija buvo  sustiprinta pagal „Klaipėdos keleivinio transporto“ ir vežėjų galimybes.

Nuo praėjusios savaitės pradžios, Lietuvoje paskelbus karantiną, viešajame transporte dezinfekacija vyksta nepertraukiamu režimu maršrutų pabaigos stotelėse, autobusų stotyje ir ligoninėse. Pastarąjį režimą užtikrina jau Klaipėdos miesto savivaldybės administracija.

Kaip teigia A.Samuilovas, plečiantis administracijos galimybėms, dezinfekacijos vietų skaičius bus didinamas.

Kaip ir visoje šalyje, taip ir Klaipėdoje, keleivių srautai šiomis sudėtingomis dienomis sumažėjo keturis kartus. „Tačiau ir dabar darbo dieną viešuoju transportu naudojasi keturženklis skaičius klaipėdiečių, jis ir karantino sąlygomis yra reikalingas miesto gyvenimui“, – akcentuoja įmonės atstovas.

Šiuo metu Klaipėdos viešojo transporto tvarkaraščiai yra adaptuojami pagal pakitusius keleivių srautus. Naujuosius tvarkaraščius galite rasti čia: https://m.stops.lt/klaipeda/#klaipeda/map

Anot A. Samuilovo, turbūt niekas nenustebs, kad viešojo transporto sistemos biudžetas šiuo metu yra minusinis, tačiau nepaisant reisų mažinimo, paslauga privalo būti teikiama.

Visgi, vyras įsitikinęs, jog dėl šios situacijos darbo vietų poreikis neturėtų kisti, nes viešojo transporto paslauga yra priskiriama prie būtinųjų, vairuotojų poreikis išlikts.

„Dabar vienas iš pagrindinių mūsų rūpesčių – teisingai išskirstyti autobusų tvarkaraščius, kad salone keleiviams būtų galima laikytis saugios distancijos. Taigi, autobuse turi būti pakankamai erdvu, tačiau ne tuščia – negalime vežti po vieną žmogų. Visi miestai dabar sprendžia tą uždavinį skirtingai”, – apie šių dienų aktualijas kalba A. Samuilovas.

„Klaipėdoje, dėl nuo seno galiojančios privalomo e.bilietų žymėjimo tvarkos ir patikimo e.bilieto sistemos veikimo, tiksliai matome įlipimus kiekviename reise ir pagal tai galime koreguoti reisų dažnį, kad užpildymas būtų tinkamas, nei per didelis, nei per mažas. Tačiau, problema yra ta, kad ne visi dar bilietus žymi (kalba eina apie terminuotus – mėnesio, 6/9-12 mėnesių bilietus, kuriuos taip pat privaloma žymėti) ir mūsų matomų keleivių skaičius nėra visiškai tikslus. Styguojant tokį jautrų mechanizmą, kaip miesto viešasis transportas, norėtųsi visiško tikrumo. O jį turėsime, kai bilietus žymės visi keleiviai”, – pažymi „Klaipėdos keleivinio transporto“ atstovas.