Naudinga žinoti Šiandien rajone

Ar Klaipėdoje turėsime tramvajų?

Netolimoje ateityje Klaipėdos gatvėmis gali važinėti elektriniai autobusai arba tramvajai
Netolimoje ateityje Klaipėdos gatvėmis gali važinėti elektriniai autobusai arba tramvajai

Būtent tai spręs uostamiesčio savivaldybė kartu su viešąjį konkursą laimėjusia įmone „Civitta“ – sudaryta sutartis, kuria įsipareigojama parengti galimybių studiją, investicijų projektą ir kitus reikiamus dokumentus, siekiant pasirinkti tinkamiausią viešojo transporto alternatyvą Klaipėdai.

Kadangi  2030-aisiais miestų centruose ir senamiesčiuose nebegalės kursuoti iškastiniu kuru varomas transportas, bus ieškoma, kas galėtų jį pakeisti. Šiuo metu bus ieškoma sąlygų tiesti tramvajaus liniją arba įdiegti elektrinius autobusus. Žinoma, galimybių studijoje ekspertai galės siūlyti ir kitas alternatyvas. Tačiau bet kuriuo atveju bus siekiama, kad naujasis transportas būtų ne tik patogi susisiekimo priemonė, bet ir tausotų aplinką.

Galimybių studijoje bus nagrinėjami panašiomis sąlygomis užsienyje įgyvendinti projektai, Klaipėdos susisiekimo sistema, gatvių tinklas, pralaidumas ir kiti faktoriai. Ekspertai ketina atlikti transporto bei keleivių srautų modeliavimą, įvertinti, ar įmanoma ir tikslinga suformuoti miestą kertantį koridorių naujai transporto rūšiai. Kartu bus analizuojamos ir elektrinių autobusų įdiegimo galimybės, pateikiami įvairūs scenarijai, kaip viešojo transporto sistema funkcionuotų integravus elektrinius autobusus ir tramvajų ar vieną iš šių transporto rūšių, vertinamos techninės galimybės, nauda, kaštai, atsiperkamumo galimybės ir kt.

Vienu iš gerųjų pavyzdžių pranešime minimas atvejis Olštyno mieste Lenkijoje, kur per pusantrų nutiestos trys tramvajaus linijos. Minima ir tokio projekto kaina – 120 tūkst. eurų. Tikimasi, kad remiantis šiuo pavyzdžiu, Klaipėdai užtektų vienos tramvajaus linijos, tad projekto trukmė būtų trumpesnė ir kainuotų gerokai pigiau. Tačiau svarbu įvertinti atsiperkamumą, specialistai turės pateikti rekomendacijas galimam finansavimo modeliui.

Projektas bus įgyvendinamas pagal Europos Sąjungos mokslinių tyrimų ir inovacijų  programos „Horizontas 2020“ priemonę ELENA, todėl studiją didžiąja dalimi finansuos Europos Investicijų bankas.

Kaip manote, kokia viešojo transporto priemonė gali pakeisti dabartinius autobusus ir mikriukus? Padiskutuokime!