Šiandien rajone

Alkoholio vartojimas karantino metu: kokie gėrimai tapo populiariausi?

Remiantis įvairių gyventojų apklausų rezultatais ir prekybos centrų duomenimis, karantino metu alkoholio vartojimas augo visoje šalyje. Didžiausių Lietuvoje prekybos centrų atstovų pasiteiravome, kokie gi alkoholiniai gėrimai dominuoja gyventojų pirkinių krepšeliuose nuo praėjusio pavasario?

Kaip aiškina vieno didžiausių Lietuvoje prekybos centrų „Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė, karantinas, pakeitęs šalies žmonių gyvenimo būdą, taip pat pakeitė ir jų pirkimo įpročius.

Nuo pirmojo karantino pradžios fiksuojama, jog parduotuvėse žmonės lankosi rečiau, tačiau vienu metu įsigyja daugiau maisto produktų ir kitų prekių, jog jų pakaktų ilgesniam laiko tarpui.

„Tiek pirmojo, tiek antrojo karantino metu alkoholinių gėrimų pardavimuose, lyginant su ankstesniais metais,  matome pokyčių. Bendrai alkoholinių gėrimų pardavimai 2020 m., lyginant su 2019 m. ir skaičiuojant be alaus, kurio populiarumas pernai sumenko, augo apie 4 proc.“, – informacija dalinasi „Maximos“ atstovė.

E.Dapkienės teigimu, „Maxima“ prekybos centruose pandemijos metu stebima išryškėjusi alkoholinių kokteilių gėrimo namuose kultūra, kuri veikiausiai atsirado dėl karantino metu neveikiančių kavinių ir barų. Žmonės dažniau ėmė pirkti tauresnius ir prabangesnius alkoholinius gėrimus, kurie įprastai naudojami kokteilių gamybai.

Pavyzdžiui, džino pardavimai „Maxima“ prekybos centruose pernai išaugo 60 proc., romo – 25 proc., viskio ir tekilos – 10 proc. Tuo tarpu degtinės, trauktinių, brendžio pardavimai yra 5 proc. sumažėję. Bendrai alaus pardavimai pernai krito 4 proc., tačiau alaus kokteilių bei kvietinio alaus populiarumas augo.

Šioms gyventojų pirkimo tendencijoms pritaria ir „Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Renata Keršienė.

„Rimi“ prekybos vietose nuo praėjusių metų taip pat pastebimi gyventojų įpročių pasikeitimai, kuomet gyventojai prekybos vietoje pirko daugiau, tačiau čia lankėsi rečiau. Kalbant apie alkoholio pirkimus, per praėjusius metus šis krepšelis taip pat išaugo.

„Pirmo karantino metu augo stipraus alkoholio pardavimai, tačiau pastebimai krito trauktinių ir likerių kategorijos gėrimų pardavimai. Tai lėmė užsidariusios sienos – šiuos gėrimus renkasi atvykstantys turistai, lauktuvių veža keliaujantys lietuviai“, – pasakoja „Rimi Lietuva“ atstovė.

Dėl užsidariusių restoranų, kavinių, barų, praėjusiais metais taip pat augo brangesnio ramaus ir putojančio vyno, šampano, džino ir romo pardavimai.

Pastarųjų metų vyno kategorijos pardavimų tendencijos aiškiai rodo, kad pirkėjai vis dažniau renkasi kokybiškesnius –  vietoje saldesnių, renkasi sausuosius vynus. Tą pačią tendenciją rodo ir putojančio vyno pardavimai: pirkėjai vis dažniau renkasi Prosecco, Cava, Cremant ar tikrąjį šampaną – geriau vartoja mažiau, bet kokybiškesnius gėrimus.

Praėjusiais metais tarp „Rimi“ pirkėjų populiariausi buvo ramūs (raudonieji ir baltieji) vynai, iš stipriųjų gėrimų – viskis, džinas, romas.

Remiantis „Rimi“ duomenimis, tarp stipriųjų gėrimų išsiskiria tokios „Premium“ kategorijos kaip viskis, džinas ir romas. Šie duomenys atspindi pasaulines tendencijas – žmonės vis labiau keliauja, lankosi baruose ir vėliau eksperimentuoja – maišo kokteilius namuose.

Įdomu ir tai, jog nors žmonių gyvenimo būdas ir buvo stipriai pakoreguotas karantino sąlygų, prekybos centruose didžiausi alkoholinių gėrimų pardavimai išliko penktadieniais ir šeštadieniais.